رویداد جامعه پرداز در قزوین فعالیت خود را آغاز کرد

سومین رویداد جامعه پرداز با هدف معارفه، هم افزایی و تمرین عملیات مشترک میان کنشگران و سمن های فعال جوان و مراکز نیکوکاری در قزوین فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سومین رویداد جامعه پرداز با هدف معارفه و هم افزایی و تمرین عملیات مشترک میان سمن های جوانان و کنشگران اجتماعی در مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار بنیاد شهید( اردوگاه جهان آباد) برگزار شد.

امیر اسلامی صدر معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در حاشیه آغاز این رویداد به خبرنگار برنا اظهارداشت: این رویداد برای حل مسائل بر اساس بوم مسایل استان در سه محور خانواده، جمعیت و هویت زن به مدت دو روز در قزوین برگزارشده است.

سلامی صدر تصریح کرد: در این رویداد ۲۷ موسسه و کانون فعال درعرصه امور خانواده و جمعیت شامل مرکز نیکوکاری طوبی، کانون زینبیون، موسسه فرهنگی پژوهشی انشاء، مرکز نیکوکاری مسجد جامع بویین زهرا، موسسه مردم نهاد نیک اندیشان پویا، مرکز خیریه ابشارعاطفه ها، قرارگاه مردمی تحول واحد میز خانواده، موسسه مردم نهاد خیراندیشان جوان کوثر، موسسه آفرینش زندگی سالم تاک، موسسه بنیان ازدواج، موسسه مردم نهاد پیشگامان آوای ایمان و کانون فرهنگی تحکیم بنیان خانواده بهشتی شرکت دارند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین یادآورشد: همچنین مرکز همسان گزینی مینوی امید، گروه جهادی نامیرا،مرکز نیکوکاری طفلان مسلم، تشکل دخترانه نورا، مرکز نیکوکاری عاطفه اقبالیه، مجموعه فرهنگی جهادی،  مرکز سلامت روان هنر زندگی، هیئت مهد یاران، مرکز مشاوره آفرینش، مرکز ازدواج آسان مهر ستارگان، مجموعه فرهنگی محسن الزهرا و گروه روان شناسی اشتیاق کودکی از دیگر شرکت کنندگان در این رویداد هستند.

اسلامی صدر اظهارداشت: با شعارهای این دولت رفتارهای تشریفاتی و بی نتیجه همخوانی ندارد به همین دلیل در رویداد جامعه پرداز دنبال خروجی و نتیجه و فعالیت کاربردی هستیم و برنامه های هدفمندی تعریف شده تا سمن هایی که عملکرد قابل قبولی برای عرضه دارند وارد کار میدانی شوند.

وی گفت: تیم های توانمند را در استان شناسایی کرده ایم و امروز ۱۵۰ نفر از فعالان این عرصه در رویداد جامعه پرداز شرکت دارند و ایده ها و برنامه های خود را در محورهای خانواده، هویت زن و فرزند آوری عرضه می کنند.

اسلامی صدر یادآورشد: یکی از برنامه های ما توجه به «رویدادپس از رویداد» است لذا با پایان این رویداد کارها تمام نیم شود بلکه پس از شناسایی سمن ها برای کار در حوزه ازدواج، طلاق و فرزندآوری بستر فعالیتهای بیشتر مهیا می کنیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین اظهارداشت: اگر همه ظرفیت های معاونت جوانان وارد محورهای ازدواج و خانواده شود باز هم کارهای زیادی برای انجام وجود دارد لذا بایستی از ظرفیت های خوب سمن ها و موسسات نیکوکاری و تشکل های مردمی برای رسیدن به اهداف خود استفاده منطقی کنیم.

رویداد جامعه پرداز در محور خانواده، هویت زن و فرزند آوری امروز پنجشنبه هفتم و فردا جمعه هشتم دی ماه در مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار ( جهان آباد)واقع در جاده بویین زهرا برگزار می شود.