رونمایی از پوستر رویداد جامعه پرداز قزوین

پوستر رویداد «جامعه پرداز» با محور«هویت زن، خانواده و فرزندآوری» در استان قزوین برونمایی شد.

 

 

ه گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به منظور تشریح برنامه های رویداد ملی جامعه پرداز نشست خبری روز سه شنبه با حضور عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان در معاونت ورزش و جوانان قزوین برگزار شد.

امینی دبیر اجرایی رویداد جامعه پرداز در این نشست اظهار کرد: رویداد «جامعه پرداز» با محوریت هویت زن، خانواده و فرزندآوری با حضور کنشگران، اساتید دانشگاه، موسسات خیریه در امر ازدواج و مبلغین مذهبی در روزهای هفتم و هشتم دی ماه در مجموعه جهان آباد قزوین برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری رویداد جامعه پرداز، فرصتی برای تجمع و هم افزایی کنش‌گران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری است که امسال در ۱۸ استان برگزار می شود.

امینی تصریح کرد: این رویداد با همکاری بنیاد ملی خانواده در استان قزوین با هدف شناسایی و سطح بندی دقیق و عمیق مجموعه کنشگر مردمی فعال در حوزه زن، خانواده، جمعیت و فرزندآوری با رویکرد ایجاد جریان های حلقه های میانی برای حل مسائل در این عرصه برگزار می شود.

وی یادآورشد: تاکنون ۶۲۳ مجموعه و خیریه، کنشگران فردی و گروه های جهادی شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۵۸ مجموعه فعال هستند که این تعداد در سه سطح سطح بندی می شوند.
 
امینی گفت: در فراخوانی از حضور فعالان مساجد، هیئت های فعال در حوزه موسسات خیریه خانواده محور، اساتید برجسته حوزه خانواده، مبلغان و گروه های تطبیقی مجموعه های علمی و پژوهشی و اندیشکده ها دعوت شده است تا در این رویداد شرکت کنند.

وی اظهارداشت: روند شناسایی مجموعه ها طبق لیست های ارسال شده احصا و سطح بندی و دعوت به مصاحبه شده و مجموعه های منتخب برای تولید اینفو و موشن وارد فاز عملیاتی می شوند.

دبیر اجرایی رویداد جامعه پرداز قزوین  اضافه کرد: روند اجرایی این رویداد در سه قالب صورت می گیرد که در یکی از آنها برپایی میزهای معارفه به صورت غرفه ای است که افراد در مدت سه ساعت با مجموعه ها و خدمات آن آشنا می شوند.

وی گفت: در شکل دوم میزهای مسئله محور در سه محور جمعیت، ازدواج و طلاق طبق تخصص افراد تقسیم بندی می شوند و در میز مسئله محور یک راهبرد ملی از تهران مورد توجه است و با حضور کنشگر مردمی و استاد دانشگاه و مسئول اداری که متولی آن امور است، برگزار می شود.

امینی اظهارداشت: در شکل سوم طراحی عملیات مشترک است که مجموعه ها و اعضای موسسات یاد می گیرند طراحی مشترک داشته باشند و در خصوص سه محور هویت زن، جمعیت و خانواده اقدام کنند.

وی بیان کرد: در این رویداد بخش های بازدید کننده عمومی، افتتاحیه و اختتامیه نخواهیم داشت و در پایان برنامه از پنج مجموعه برتر تجلیل خواهد شد. 

امینی اظهارداشت: اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری این رویداد حمایت ویژه ای داشته که جای تقدیر دارد.

وی گفت: تاکنون در شهرستان های بویین زهرا ۲۵ مجموعه، تاکستان ۱۳ مجموعه، قزوین ۷۰ مورد، آبیک ۱۵ مجموعه،  البرز ۳۴ مجموعه شناسایی شده اند.

در پایان این مراسم از پوستر رویداد ملی جامعه پرداز در قزوین رونمایی شد.

گزارش تصویری