قزوین میزبان رویداد جامعه پرداز می شود

رویداد جامعه پرداز روزهای 7 و 8 دی ماه به میزبانی قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری  قزوین؛ رویداد جامعه پرداز به میزبانی معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین به مدت دو روز برگزار می شود. 

در نشست هماهنگی برگزاری این رویداد روز سه شنبه با حضور امیر اسلامی صدر معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، سجاد مروتی کارشناس بنیاد ملی خانواده، لطفی راد رئیس گروه مشارکت های اجتماعی و آقالر از مستندسازان و معاریف دبیر موسسه مهر آوران مینودری و امینی دبیر اجرایی رویداد جامعه پرداز در خصوص نحوه برگزاری این رویداد تبادل نظر شد.

سجاد مروتی کارشناس بنیاد ملی خانواده و فعال فرهنگی در این نشست گفت: هدف اصلی از برگزاری رویداد جامعه پرداز این است که سراغ کنشگران فعال برویم و کمک کنیم تا محورهای مورد نظر در این رویداد عملیاتی شود.

مروتی تصریح کرد: سمن ها و کنشگران فعال بایبستی در عرصه های ازدواج، طلاق و فرزندآوری کار بیشتری کنند و برگزاری رویداد جامعه پرداز فرصتی است تا ضمن توانمندسازی و تقویت سمن ها زمینه ارتباط بیشتر این مجموعه ها را مهیا کنیم.

این فعال فرهنگی بیان کرد: در این رویداد دنبال نتیجه هستیم و نمی خواهیم یک گردهمایی بدون خروجی داشته باشیم لذا در این راستا اتاق رصد و پایشی در این سه محور کار می کنند باشد تا به هدف برسیم.

مروتی اضافه کرد: هر استان شاید در یک محور بیشتر متمرکز شود برای نمونه استان یزد در جهیزیه مشکل داشت که روی آن متمرکز شد و نتایج خوبی هم داشت. 

وی اظهارداشت: در این رویداد جامعه پرداز فضایی عملیاتی را مهیا خواهیم کرد تا سمن های فعال دور هم جمع شوند و دغدغه های خود را مطرح کرده و خودشان همدیگر را بشناسند و تبادل نظر کنند. 

مروتی گفت: باید جوانان بتوانند حرف بزنند و دغدغه های خود را مطرح کنند تا چالشها کاهش یابد.

این فعال فرهنگی اظهارداشت: باید دغدغه های سمن ها را شنید و با کمک خودشان برای حل آنها اقدام کرد لذا در این رویداد روز اول تجمع و هم افزایی است و روز دوم عملیات مشترک داریم و مجموعه ها با هم تفاهم نامه امضا می کنند که کارها واگذار می شود و اعتماد می کنیم تا خود سمنها وارد فاز عملیاتی شوند. 

مروتی اضافه کرد: پیوست رسانه ای رویداد مهم است و دغدغه کار و نتیجه بخشی هم مورد توجه است اما بایستی اطلاع رسانی مناسبی داشته باشیم. 

کارشناس بنیاد ملی خانواده بیان کرد: کلاسهای تدارک دیده شده باید مستندسازی شود تا بتوانیم دستاوردهای رویداد را به دیگران نیز منتقل کنیم.

وی اضافه کرد: ارتباط سمن های فعال با موضوعات مرتبط با جوانان و پیگیری طرح مشکلات و حل آنها از اهداف مهم‌ ما در این رویداد است.

رویداد جامعه پرداز روزهای پنجشنه 7 و جمعه 8 دی ماه در مجتمع فرهنگی ورزشی کوثر( جهان آباد) برگزار می شود.